یکپارچه بودن سرویس OneDrive با File Explorer ویندوز، یکی از مزیت های بزرگ این سرویس به شمار میرود. اما شاید نمایش تمامی پوشه های OneDrive در File Explorer ویندوز، کمی آزاردهنده بوده و امنیت سایر پوشه ها را به خطر میاندازد. در ادامه با مایکروسافت لایف همراه باشید… تعداد زیادی پوشه در فضای وان درایو که باعت شلوغی فایل اکسپلورر شده است. این روش در گذشته برای توقف همگام سازی پوشه های غیر کاربردی در ویندوز بکار گرفته میشد. اما پس از ارائه ویژگی Files On Demand، (برای دریافت اطلاعات بشتر میتوانید انتهای این مقاله را مطالعه کنید)، دیگر مشکل همگام سازی فایل ها به صورت ناخواسته حل شد. اما اکنون میتوان با استفاده از این روش از نمایش پوشه هایی که با آنها سروکار زیادی نداریم در File Explorer ویندوز جلوگیری کرد. تنظیماتی که از انتخاب پوشه جهت همگام سازی، به انتخاب جهت نمایش تغییر کرده است همچنین نمایش تمامی پوشه های موجود در وان درایو، شاید از لحاظ امنیتی نیز غیر معقول باشد. پس با غیر فعال کردن نمایش پوشه های مهم خود، از آن ها حفاظت و دسترسی به آن را دشوار تر کنید. مطالب مرتبط: وان درایو (OneDrive) چیست و چه کاربرد هایی دارد؟ ۱- ابتدا با راست کلیک بر روی آیکون وان درایو در قسمت Notification Bar، گزینه Setting را از منوی نمایش داده شده انتخاب کنید. راه رسیدن به تنظیمات در OneDrive ۲- در تنظیمات و از سربرگ “Account”، بخش Choose Folders را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید. قسمت انتخاب پوشه ها جهت نمایش در وان درایو ۳- در منوی باز شده، میتوانید انتخاب کنید که چه پوشه هایی در فایل اکسپلورر ویندوز برای شما نمایش داده شود. حتی میتوانید زیر گروه پوشه ها را نیز اضافه یا حذف کنید. محل انتخاب پوشه های وان درایو شما در File Explorer ویندوز