به جرات می توان گفت یکی از بزرگترین دستاورد های ساخت شبکه وایرلس و به دنبال آن پرینتر وایرلس بود ، وایرلس هم از نظر زیست محیطی و هم از نظر امنیت و صرفه جویی در هزینه و انرژی کاربرد بسزایی دارد. اکنون در اکثر پرینتر های نسل جدید شبکه وایرلس موجود است که با متصل شدن پرینتر به دستگاه به صورت اتصال بی سیم به سرعت پرینتر کار خود را انجام می دهد به این صورت که پرینتر در هر جای اتاقتان باشد و شما در گوشه ای دیگر از اتاق نشسته باشید می توانید با استفاده ویندوز ۱۰/موبایل و سایر دستگاه ها بدون استفاده از سیم کابل به راحتی پرینت، اسکن و حتی فکس انجام دهید. در بعضی از پرینتر های جدید به راحتی می توان چند دستگاه را به صورت بی سیم و وایرلس به یک پرینتر متصل شد که این خود صرفه جویی بسیاری در هزینه ها هم از نظر مالی و انرژی خواهد شد. در ادامه با مایکروسافت لایف همراه باشید.

مطالب بیشتر: چگونه بفهمیم کسی وارد ویندوز ۱۰ ما نشده است؟

نحوه اتصال به پرینتر:

در این قسمت نگاهی سریع و مختصر به نحوه اضافه کردن پرینتر به ویندوز ۱۰ می اندازیم ، جهت اضافه کردن پرینتر به ویندوز ۱۰ موارد ذیل را دنبال کنید:

۱- وارد باکس سرچ شوید یا با استفاده از کلید ترکیبی Windows Key + Q  وارد منوی جستجو شوید.

۲- عبارت printer را جستجو کنید.

۳- وارد Printers & Scanners شوید.

۴- دستگاه printer را روشن کنید.

۵- برای اتصال به شبکه wi-fi متصل شوید. اغلب در این قسمت به دلیل تفاوت در نوع سازنده پرینتر ممکن است هر مدل روش اتصال خاصی داشته باشد ( بهتر است از دفترچه راهنما پرینتر استفاده کنید)

۶- پرینتر یا اسکنر خود را متصل کنید.

۷- چاپگر را از نتایج بدست آمده انتخاب کنید.

۸- بر روی Add device کلیک کنید.

اگر موارد بالا را به درستی دنبال کرده باشید باید نتایج بدست آمده خوب باشد برای اتصال به پرینتر های کابلی یا سیمی فرایند و روش بالا نیز کار ساز است.

نمی توانید پرینتر خود را پیدا کنید؟

احتمال دارد ویندوز به دلایل مختلفی نتواند پرینتر را پیدا کند. این پایان راه نیست این مشکل می شود به راحتی و استفاده از روش دستی حل شود برای انجام این کار موارد زیر را دنبال کنید:

۱- وارد باکس سرچ شوید یا با استفاده از کلید ترکیبی Windows Key + Q  وارد منوی جستجو شوید.

۲- عبارت printer را جستجو کنید.

۳- وارد Printers & Scanners شوید.

۴- پرینتر یا اسکنر خود را متصل کنید.

۵- The printer that I want isn’t listed را انتخاب کنید.

۶-  Add a Bluetooth, wireless or network discoverable printer را انتخاب کنید.

۷- connected printer را انتخاب کنید

اگر باز پرینتر شما وصل نشد احتمالا پرینتر به یک شبکه محلی یا لوکال نتورک متصل شده است یا روش های بالا را به درستی انجام نداده اید.

پرینتر پیش فرض را تغییر دهید:

در این مرحله ویندوز از شما می خواهد که پرینتر پیش فرض را از بین آخرین شبکه ای که به آن متصل شده است را انتخاب کنید.پرینتر پیش فرض فعال شده و ویندوز شما هنگام تعویض شبکه آن را به خاطر می سپارد. کسانی که به این قابلیت نیاز ندارند می توانند آن را خاموش کنند.

۱ – با کلید ترکیبی Windows Key + Q کرتانا را باز کنید.

۲ – در قسمت جستجو “printer” را وارد کند.

۳ –  Printers & Scanners را انتخاب کنید.

۴ – گزینه“Let Windows manage my default printer” را غیر فعال کنید.

۵ – پرینتر مورد نظر خود را به عنوان پرینتر پیش فرض از فهرست دستگاه های موجود انتخاب کنید.

۶ – بر رویManage کلیک کنید.

۷ –  و بر روی Set as default کلیک کنید.

در قسمت نظرات آماده پاسخگویی به سوالات شما هستیم.

لینک کوتاه شده: https://goo.gl/Qf1uQz
بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
بارگذاری توسط سعید جمالی
بارگذاری در آموزش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی

نحوه نصب و راه اندازی تقویم Outlook در Iphone

یکی از برترین کارهای مایکروسافت که این کمپانی را نسبت به باقی رقبا متمایز می سازد اپلیکیشن…