به جرات می توان گفت یکی از بزرگترین دستاورد های ساخت شبکه وایرلس و به دنبال آن پرینتر وایرلس بود ، وایرلس هم از نظر زیست محیطی و هم از نظر امنیت و صرفه جویی در هزینه و انرژی کاربرد بسزایی دارد. اکنون در اکثر پرینتر های نسل جدید شبکه وایرلس موجود است که با متصل شدن پرینتر به دستگاه به صورت اتصال بی سیم به سرعت پرینتر کار خود را انجام می دهد به این صورت که پرینتر در هر جای اتاقتان باشد و شما در گوشه ای دیگر از اتاق نشسته باشید می توانید با استفاده ویندوز ۱۰یا موبایل و سایر دستگاه ها بدون استفاده از سیم کابل و با هر سیستم عاملی به راحتی پرینت، اسکن و حتی فکس انجام دهید. در بعضی از پرینتر های جدید به راحتی می توان چند دستگاه را به صورت بی سیم و وایرلس به یک پرینتر متصل کرد که این خود صرفه جویی بسیاری در هزینه ها هم از نظر مالی و انرژی خواهد شد. در ادامه با مایکروسافت لایف همراه باشید.

مطالب مرتبط: بهترین برنامه های اندرویدی برای اتصال به ویندوز ۱۰

محصول استفاده شده در این آموزش:

محصول استفاده شده در این آموزش پرینتر HP 4500 است. البته طرز اتصال پرینتر های وایرلس به ویندوز چندان تفاوتی ندارد با ما همراه باشید.

نحوه اتصال پرینتر وایرلس به ویندوز ۱۰:

۱- ویندوز سرچ را با استفاده از کلید ترکیبی Windows Key + Q باز کنید.

۲- printer را در باکس جستجو تایپ کنید.

۳- Printers & Scanners را انتخاب کنید.

۴- پرینتر خود را روشن کنید.

۵- شبکه WI-FI پرینتر خود را روشن کنید. اگر نمی دونید که چطور وای فای پرینتر خود را روشن کنید به دفترچه راهنما یا وب سایت سازنده پرینتر مراجعه کنید. فرایند روشن کردن شبکه وای فای در پرینتر ها متاسفانه در اکثر شرکت های سازنده تفاوت دارد.

۶- بر روی Add a printer or scanner کلیک کنید.

۷- پرینتر مورد نظر خود را در لیست پیدا کنید.

۸- بر روی Add device کلیک کنید.

پرینتر خود را در لیست پیدا نکردید؟

این احتمال وجود دارد که ویندوز نتواند پرینتر شما را پیدا کند. در این صورت سعی کنید پرینتر خود را به صورت دستی به ویندوز ۱۰ متصل کنید برای این کار از موارد زیر را دنبال کنید.

۱- ویندوز سرچ را با استفاده از کلید ترکیبی Windows Key + Q باز کنید.

۲- printer را در باکس جستجو تایپ کنید.

۳- Printers & Scanners را انتخاب کنید.

۴- بر روی Add a printer or scanner کلیک کنید.

۵- بر روی The printer that I want isn’t listed کلیک کنید.

۶- Add a Bluetooth, wireless or network discoverable printer را انتخاب کنید.

۷- پرینتر متصل را انتخاب کنید.

اگر هنوز قادر به دیدن پرینتر خود نیستید ، مطمئن شوید که آن را روشن کرده اید و پرینتر و کامپیوتر به یک شبکه وای فای متصل باشند.

نحوه تغییر پرینتر پیش فرض:

ویندوز ۱۰ پرینتری که اخیرا به آن متصل شده را معمولا پرینتر پیش فرض قرار می دهد برای معرفی پرینتر پیشفرض به ویندوز ۱۰ موارد زیر را دنبال کنید.

۱- ویندوز سرچ را با استفاده از کلید ترکیبی Windows Key + Q باز کنید.

۲- printer را در باکس جستجو تایپ کنید.

۳- Printers & Scanners را انتخاب کنید.

۴- Let Windows manage my default printer را غیرفعال کنید.

۵- پرینتر مورد نظر خود را از لیست دستگاه ها به عنوان پیش فرض انتخاب کنید.

۶- بر روی Manage کلیک کنید.

۷- بر روی Set as default کلیک کنید.

در صورتی که هرگونه سئوال یا مشکلی داریدشما کاربران عزیز می توانید در کامنت سئوال یا مشکل خود را از ما بپرسید. برای مطالعه آموزش های بیشتر می توانید بر روی این لینک کلیک کنید.

پست های بیشتر
بارگذاری بیشتر از سعید جمالی
بارگذاری بیشتر در آموزش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پست پیشنهادی

هر آن چیزی که از سری ایکس Xbox می دانیم

سری ایکس Xbox در تاریخ 13 دسامبر سال 2019 در رویداد The Game Awards رونمایی شد. این دستگاه…